~aku punye hal!!~

My photo
andai mati takdirku aku harap kau maafkan aku kerana tiada peluang lagi untuk kita bertemu...hanya satu yg aku mahu kau tahu sehingga saat nafas ku terhenti kau adalah cintaku yg satu..

welkam2...

Friday, August 21, 2009

ape erti ramadan???

assalamualaikum..hehehehe....hurmmm erti ramadan.....pada aku erti ramadan ni terlalu besar maknenye...sgt besar..sbb tu la smpai xpuase..hee yg taw raye je puase mls.....mase aku sekolah dulu ustazah aku kate ramadan ni menahan diri dari lapar dan dahaga....dan secara istilah agamanya kan mengawal nafsu...sbb ustazah aku kate lagi bulan puase ni syaitan di ikat so,mase bulan ramadan ni la menunjukkan perangai sebenar kite sbb kite xdipengaruhi oleh syaitan....hurmm tu la yg serba sedikit aku taw.....aku pon belajar sekerat jalan so xberape nk taw sgt la....puase pon xtaw la diterime or x..hurmm.......so kepade rakan2 yg membace blog ni sile la bg sebarang pendapat tntg bulan ramadan ni same2 la kite berkongsi ilmu........bukan ape kdg2 ade gak bende tu kite taw tapi snarnye ape yg kite taw tu slh so pendapat korang sgt penting...aku menghargainye.........kepade sape2 yg ade sebarang pendapat tu bley la comment ek...kalau x pon post kt blog nti aku bace....hehehehehe.......sementare kite ade kt dunia ni la nk carik ilmu kang da tergolek tgh jalan da xgune da kan...ok la....aku pon nk ucapkan selamat menyambut bulan ramadhan almubarak yg akan menjelang......harap2 umat islam dapat menjalani ibadah puase dgn penuh rasa tawaduk kpd Allah SWT..salam...

3 comments:

  1. ramadan adalah bulan yang mulia..tp kengkadg tu kita trsalah gune dgn bulan ini..sumtime ade yg bg alsn ntok mngelakkan suatu pkerjaan n sntiasa mnegluh letih...disaat bulan ramadan ni la..ALLAH SWT akan berada dilangit pling bwh untok mnyaksikan dgn lbh dkt hamba2 nye mngerjakan ibadah ni..jadikan kita perlulah mnghargai bulan pose ini..sbb kita xtau adekah pose thun dpn kita masih dbumi Allah ini..kiamat sudh dkat..itula yg brlaku pada abad kita skarang ini..ssungguhnya Nabi Muhammad SAW tdk snggup umat2 nye mnghadapi hari2 kiamat kerna pd hari kiamat sgala kejadian tramat la dasyat...renung2 kanla..

    ReplyDelete
  2. haha...yeke mse bulan pose nie perangai sebanar kiter?? adoi... bru aku taw perngai aku weyh... adesh,,, *insaf*.... puasa tu tahan nafsu...abesh..aku pon sekolah xabeh pan... haha =))

    ReplyDelete